Khamis, 6 Jun 2013

Masalah Luka Diabetes Sembuh

Pesakit Diabetes bukan sahaja dialami oleh orang dewasa sahaja, remaja dan kanak-kanak pun tak terkecuali. Pelbagai punca yang menjadi penyumbang kepada masalah ini. Apa yang paling menakutkan apabila penyakit ini mejadi serius sehingga luka yang dialami pesakit diabetes sukar sembuh. Pelbagai cara digunakan agar masalah luka diabetes sembuh baik tradisional mahupun moden.

Masalah luka pesakit diabetes ambil masa untuk sembuh.


Mengapa luka pesakit diabetes sukar sembuh?
====================================

Diabetes itu adalah dikaitkan dengan gula dalam darah yang tinggi dan gula itu bersifat diuresis atau menarik air.


Kandungan utama plasma darah adalah air, jika terdapat gula di dalam darah plasma akan diserap oleh gula. Darah pula akan mengental.

Jika terjadi luka, faktor pembekuan darah (trombosit,fibrinogen) akan berperanan dan ia sebahagian komponen dalam darah. Namun kerana aliran darah tersumbat (darah mengental) pada penderita diabetes, faktor pembekuan darah menjadi sukar untuk menutupi luka. Inilah yang mengakibatkan luka menjadi lambat sembuh.


Selain itu,  gula di dalam darah juga menjadi penggalak bagi pertumbuhan bakteria. Jadi selain sukar sembuh, penderita diabetes juga kerap kali mengalami infeksi yang mengarah ke gangren. Jika gangren parah, kaki pesakit terpaksa pula dipotong. Penderita diabetes juga mudah mengalami kerosakan saraf terutama pada saraf kaki. Inilah yang menyebabkan penderita diabetes seringkali merasa kebas-kebas atau semut-semut pada kakinya.

Vivix - Alternatif untuk pesakit diabetes
===========================

Kajian saintifik mendapati pengambilan RESVERATROL(terdapat dalam Vivix) mampu membantu meningkatkan tenaga, mengurangkan kandungan gula dalam darah, anti-keradangan, bahan anti-kanser selain mampu mengawal berat badan.

Ada pesakit diabetes yang mengalami 
Kadar gula dalam darah ialah 15.5, tetapi kini setelah mengambil VIVIX Shaklee selama 7 bulan secara konsisten, kadar gula dalam darah telah menurun kepada 4.8 dan beliau telah bebas dari Diabetes. 


Vivix kaya dengan RESVERATROL.


Vivix adalah Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. 


Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. Selain itu Vivix juga kaya dengan RESVERATROL yang mengurangkan kandungan gula di dalam darah.

Vivix juga bantu pulihkan DNA yg rosak, mengawal genetik, menghasilkan tenaga yg diperlukan oleh sel, melambatkan pembentukan protein AGE-advanced glycation end products yang boleh ganggu keutuhan sel, bantu jaga dan pelihara kesihatan jantung, kesihatan otak, sistem imun, sendi, perlindungan antioksidan serta untuk kesihatan menyeluruh

Bahan-bahan utama di dalam Vivix telah diuji secara klinikal dan ianya eksklusif untuk Shaklee.

Vivix bantu sembuhkan luka diabetes
=========================

Pesakit diabetes ni selepas pembedahan, Alhamdulillah lukanya semakin pulih selepas consume 1 botol Vivix.


Jika berminat mendapatkan Vivix hubungi

Faizah Zain| Shaklee Independent Distributor 887424|sms: 013-2995854

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Free Auto Malaysia Backlinks