Ahad, 7 Julai 2013

Kesan Masalah Tiroid Buat Badan Kejang dan Menggigil selepas Pembedahan

Baru-baru ni saya dimasukkan ke wad atas sebab-sebab tertentu yang tak dapat dielakkan. Dalam wad tu saya bertemu dengan ramai kawan-kawan baru yang ada pelbagai masalah kesihatan. Terasa bertuah sangat sebab masalah saya taklah sebesar kawan-kawan dalam wad tu. Salah seorang yang jadi kawan baik saya adalah seorang wanita berbangsa India yang bernama Kaliamah. Saya tengok parut pembedahan masih jelas di lehernya akibat masalah tiroid. Sebenarnya dia dimasukkan kembali kerana kesan masalah tiroid buat badannya kejang dan menggigil selepas pembedahan.

Sekadar gambar hiasan.


Kenapa badan Kaliamah kejang dan menggigil?

Menurut Kaliamah, badannya kejang macam diserang strok, mulut senget dan badannya menggigil disebabkan selepas pembedahan badannya hilang jumlah kalsium yang sangat banyak. Tambahan pula dia menyusukan anaknya yang berusia setahun, jadi kehilangan kalsium bertambah cepat. Selepas dimasukkan ke hospital, badannya disalurkan kalsium dalam bentuk cecair melalui tiub ke tubuh dan juga terpaksa mengambil kalsium dalam bentuk tablet juga. Tiap-tiap hari dia dipantau, bila kalsium diberikan, barulah tubuhnya hilang kejang dan tidak menggigil lagi.

Nak Hadiahkan Ostematrix buat Kaliamah


Walaupun saya cuma berada 3 hari di hospital tapi terasa macam sudah lama mengenali Kaliamah. Macam-macam yang kami bualkan. Masa yang terhad membuatkan saya tak sempat menghadiahkan Kaliamah sebotol Ostematrix. Kenapa saya nak hadiahkan Ostematrix? Kerana Ostematrix sumber kalsium terbaik, yang lengkap dengan vitamin D dan Magnesium yang mudah diserap oleh badan tanpa meninggalkan kesan sampingan pada tubuh. Lagipun Ostematrix ni daripada sumber semulajadi. 1 biji ostematrix = 80 biji badam = 1 gelas susu berkalsium tinggi. Mungkin kalau bertemu lagi dengan Kaliamah saya akan hadiahkan kepadanya, saya kesiankan Kaliamah sebab dia selalu risau akan masalah kesihatan dirinya disebabkan anak-anaknya yang masih kecil. Tunggulah Kaliamah, kalau ada rezeki, Ostematrix akan jadi milikmu!



Faizah Zain| Shaklee Independent Distributor 887424| sms 013-2995854

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Free Auto Malaysia Backlinks