Sabtu, 21 September 2013

Cara Turunkan Berat badan bagi Ibu Menyusu (Breastfeeding)

Bagi ibu menyusu mungkin terpaksa berhati-hati jika ingin ambil apa-apa jamu, ubat kuruskan badan atau herba untuk menurunkan berat. Ini disebabkan bayi yang menyusu akan terkesan sekali akibat pengambilan herba/jamu / ubat kuruskan badan yang panas atau yang meninggalkan kesan sampingan contohnya seperti cirit-birit atau alergi pada kulit bayi. Saya syorkan di sini cara turunkan berat badan bagi ibu menyusu (breastfeeding) yang lebih selamat tanpa memberi kesan sampingan pada bayi anda.



Set Penyusuan + Lecithin / Omegaguard


Set penyusuan selain berfungsi sebagai "milk booster"  dan memberi teanaga kepada ibu menyusu, ia juga membantu ibu-ibu yang ingin turunkan berat badan kerana di dalam set ini terdapat :-

  • Alfalfa : berupaya menyerap lebihan air dan lemak dalam badan. Di samping tu, kalau anda makan ni, kerja2 ‘melabur’ akan jadi mudah, usus dicuci sepenuhnya jadi akan elakkan perut buncit. Selain berfungsi untuk melancarkan penghadaman.
  • ESP : yang membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.
Lecithin dan Omegaguard yang membantu menurunkan berat badan




Lecithin : Berfungsi untuk memecahkan lemak2. Lecithin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak. Dalam perkataan ringkasnya, ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membran. Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh bdn.

Atau



Omegaguard : Selain penting untuk perkembangan otak, omega-3 juga berperanan dalam penurunan berat badan. Mengikut kajian oleh American Journey of Physiology, Endocrinology & Metabolism, pengambilan omega-3 yang konsisten menurunkan paras lemak dan tindakbalas badan terhadap leptin. Leptin adalah hormon yang dihasilkan oleh sel lemak, berinteraksi dengan bahagian otak yang mengawal rasa lapar dan kenyang.

Leptin yang bermutasi menyebabkan seseorang itu sering berasa lapar. Keadaan ini menjadi penyebab kepada obesiti. 

Testimoni daripada Puan Marina Mahathir


Berminat mendapatkan suplemen di atas? Hubungi

Faizah Zain | Shaklee Independent Distributor 887424 | sms :013-2995854

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Free Auto Malaysia Backlinks