Ahad, 22 September 2013

Tips Haluskan Kulit dengan Skrub Buat Sendiri di Rumah

Kalau nak dapatkan kulit yang halus mungkin ramai yang terbayangkan Spa yang mungkin nilai rawatannya beratus-ratus ringgit. Tetapi sebenarnya banyak bahan-bahan kita kat dapur yang boleh kita guna untuk buat skrub sendiri di rumah. Skrub yang saya nak kongsikan ni mudah saja nak buat dan tak pakai modal yang besar pun dan bebas bahan kimia. Sesetengah bahan dah memang ada pun kat depan mata, cuma perlukan sedikit kerajinan untuk buat skrub ni. Jom cuba buat tips haluskan kulit ni dengan " Coffee and Cinnamon Body Scrub".




" Coffee and Cinnamon Body Scrub"

Bahan-bahan :

3 sudu besar gula
3 sudu besar serbuk kopi
1 sudu teh serbuk kulit kayu manis
2 sudu besar minyak zaitun/badam/grapeseed (terpulang kepada individu)

Cara-caranya:




  • Campurkan bahan-bahan yang kering (gula,serbuk kopi dan serbuk kulit kayu manis) dalam mangkuk. Aduk dengan sudu agar tercampur sekali.
  • Masukkan minyak dan adunkan sebati. Kalau mahukan skrub yang lebih cair anda boleh tambahkan sedikit lagi minyak. Terpulang kepada masing-masing.

  • Gunakan skrub ini ketika mandi dan disapukan ke seluruh badan dengan membuat urutan membulat untuk singkirkan sel-sel kulit yang mati dari tubuh. Mandi dengan menggunakan air suam untuk singkirkan skrub dari tubuh. Anda akan mendapati kulit anda terasa lebih lembut dan harum.
  • Lebihan skrub boleh disimpan di dalam bekas bertutup dan tahan untuk 2 minggu.
SELAMAT MENCUBA

SUMBER:http://makeupandbeauty.com/coffee-cinnamon-body-scrub/

Faizah Zain |Shaklee Independent Distributor 887424| sms :013-2995854



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Free Auto Malaysia Backlinks