Khamis, 5 September 2013

Masalah Jerawat akibat Hormon dan Masalah Kesuburan

Jerawat yang sering muncul di wajah disebabkan oleh banyak faktor. Salah satu daripadanya adalah akibat ketidakstabilan hormon di dalam badan yang turut mengundang masalah kesuburan atau sukar hamil. Walaubagaimanapun masalah jerawat akibat hormon dan masalah kesuburan dapat diatasi serentak dengan pengambilan suplemen yang bersesuaian.

Masalah hormon di antara penyebab jerawat.

Masalah PCOS dan Hormon Testosteron
  • PCOS (Polycystic Ovary Syndrome) biasanya dikenali juga dengan nama Stein Leventheal sindrom, adalah masalah hormonal pada wanita yang boleh menyebabkan beberapa gejala penyakit.
  • Kandungan hormon LH (Luteinizing Hormone) adalah tinggi sedikit di dalam darah penderita PCOS berbanding daripada FSH (Follicle Stimulating Hormone). Kedua hormon ini seharusnya sesuai dan seimbang jumlahnya untuk memperbesarkan folikel sel telur. Namun kerana kandungan LH lebih tinggi dalam darah ini menyebabkan insulin dalam tubuh juga tinggi dan mempengaruhi perkembangan folikel sel telur. Ovarium menebal dan menyebabkan sel telur terperangkap tidak boleh keluar ke tiub fallopian untuk dibuahi sehingga tidak terjadi infertilitasi ataupun menstruasi. LH tinggi juga menyebabkan tingginya hormon testosteron. Hormon testosteron berlebihan pada wanita mengakibatkan tumbuhnya jerawat dan masalah tumbuhnya rambut.

Selain itu, penderita PCOS mempunyai resiko untuk mendapatkan penyakit :

  • Type 2 Diabetes
  • Jantung
  • Tekanan Darah Tinggi
  • Kolestrol
  • Kanser Endometrium
Rahsia hamil dan hilang jerawat dengan set kesuburan

Sesuai juga digunakan untuk masalah jerawat akibat hormon.

Bagi puan Fieza yang mengambil set kesuburan untuk kehamilan hasilnya amat berbaloi kerana selain hamil, kulitnya juga bebas daripada masalah jerawat


TESTIMONI PUAN FIEZA:

"Sblm ni fieza nk kuar/keje, make-up mmg kena tebal2 sb nk tutop jerawat expecially kt dagu...mmg hormon fieza sblm ni x ok, jerawat selalu turun naik. Mmg malu la tgk muka sendiri. rasa x confident berhadapan dgn org lebih2 dgn suami pun fieza segan.."

"Selepas hampir 5-6 bulan mencuba Shaklee dgn konsisten suami tegur jerawat dh x naik lg la kt dagu. Muka semakin bersih. Terasa gembira dgn pujian itu ."

"Alhamdulillah slps hormon semakin baik, fieza pun hamil dgn Set Kesuburan Shaklee disamping kulit semakin bersih terhindar dr jerawat dgn Set Kecantikan Shaklee..."

"Actually set ni dh jadi mcm 3 in 1...Cantik Subur & Hamil...
Shaklee mmg terbukti bole merawat hormon n kembalikan wajah kite menjadi lebih bersih n terhindar dr virus jerawat. Preggy mom pun bole nmpak lg berseri nt ..."

Berminat mendapatkan Set Kesuburan ? Hubungi :

Faizah Zain| Shaklee Independent Distributor 887424| sms : 013-2995854

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Free Auto Malaysia Backlinks