Sabtu, 26 April 2014

Cerita Kalsium, Ketinggian untuk Anak Lelaki dan Perempuan

Sharing dari member Shaklee pasal kalsium dan ketinggian pada anak perempuan dan lelaki.


"For info, mommies!!
Hasil pegi kelas nutrisi shaklee hari tu.. nutritionist shaklee Ms Celine pesan.. ingat benda ni..

  • Kalau ada anak perempuan.. first day datang period tu tulis tarikhnya dan start makan dan minum makanan tinggi kalsium dlm tempoh 3tahun dari tarikh awal period tu.. kalsium yang diperlukan remaja adalah 1000mg..dan ketika ini sangat2 penting..mesti cukup dan ia mempengaruhi ketinggian tubuh remaja wanita..
  • Manakala bagi anak lelaki.. ia memerlukan makanan tinggi kalsium sehingga beliau berumur 21 tahun untuk ketinggian tubuhnya..


Dan ingat!! After tempoh yang dinyatakan..tiada lagi ketinggian pada         tubuh..ia akan statik dengan ketinggian itu seumur hidup... so kalau 'rendang' je tubuh tu salah 1 punca adalah kekurangan nutrisi daripada kalsium yang diperlukan untuk ketinggian..
Bukan saya yang kata tapi mengikut kajian dan disampaikan oleh nutritionist.. saya pun tak tahu pasal ni before..sebab tu nak uolls take note. tp bersyukur dgn ketinggian skrg 158cm. Hopefully ibu2 ambik tahu dan bertindak bijak untuk ketinggian anak2 ye.. kalau susah sgt nak minum susu.. mkn badam untuk kalsium @ telan je 4biji ostematrix shaklee =1000mg kalsium~ "...

Faizah Zain
Shaklee Independent Distributor 887424
sms/whatssup 013-2995854

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Free Auto Malaysia Backlinks