Ahad, 20 April 2014

Berat aku turun lagi tinggal 58kg...

Seronok sahabat saya sms "Berat aku turun lagi tinggal 58kg" ..berat dia sebelum ini 72 kg ...sapa yang tak suka kan..dulu diet segala bagai...exercise macam nak tercabut lutut..bila timbang 1kg pun tak turun..semangat nak diet plak makin lama makin menipis bila terpaksa berhadapan dengan segala makanan yang bukan main sedap...terutama bila ada jemputan majlis kahwin..jadi trend sekarang kat rumah kenduri hidang macam2 menu...dengan laksa..bihun sup..abc..cendol..tu termasuk hidangan utama macam nasi beriani dengan lauk-pauk yang memang cepat je "increase" berat badan. 


Berat badan turun 14kg tanpa sedar

Sahabat saya ni..memang dah lama nak turunkan berat..masa tu berat dia 72kg..belum turun lagi berat, dia mengandung anak ke-4..berat dia naik lagi..jadi 84kg...sebelum tu ada juga saya kenalkan shaklee..dan tak sangka sahabat saya ni tergerak hati nak cuba set berpantang basic. Dia juga ambil ostematrix bersama alfalfa sebagai "milk booster"..sebab dia "breastfeeding"..dia ambil ESP dan Lecithin tambahan untuk teruskan hasrat dia untuk kurangkan berat yang tertangguh sebelum ini.. Selepas 1 bulan bersalin dia pergi timbang tengok2 dah tinggal 65kg....Baru-baru ni selepas 3 bulan bersalin..terperanjat dia, bila berat dia tinggal 58kg tanpa teruk2 dia berdiet atau exercise. Alhamdulillah...maybe sebelum ni dia susah nak kurangkan berat sebab masalah "water retention" atau kurang protein dalam badan...yang sukarkan proses turunkan berat badan.



Kalau ada yang bermasalah macam kawan saya...dan nak dapatkan produk Shaklee macam yang kawan saya guna, boleh sms/whatsapp 013-2995854..free consultation untuk semua customer akan diberi.

Faizah Zain
Shaklee Independent Distributor 887424
sms/whatssup 013-2995854

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Free Auto Malaysia Backlinks