Khamis, 28 Februari 2013

Atasi Masalah Lenguh-Lengguh atau Kebas dengan ESP

Kekadang kita akan terasa lenguh-lenguh badan dek kerana pelbagai faktor. Tambah-tambah bila usia mula menginjak ke angka 30 dan bagi wanita terutamanya yang dah pernah mengandung dan bersalin, kalau   masa berpantang tak betul-betul jaga pemakanan, badan mudah diserang penyakit lenguh-lenguh ni. Seorang customer share cara nak atasi lenguh-lenguh dengan ESP. Jom baca..

Ramai yang berhadapan dengan penyakit lenguh-lenguh ni.
Sebelum tu nak tahu tak sebab apa rasa lenguh-lenguh/kebas ??
  1. Tekanan atau pressure yang dikenakan kepada sistem saraf pusat atau pun periferal.
  2. Jangkitan virus seperti Shingle dan Herpes Zoster.
  3. Kekurangan aliran darah kepada tisu-tisu dan anggota tubuh. Ini boleh berlaku disebabkan oleh halangan atau pun gumpalan bekuan yang berada di dalam sistem darah.
  4. Carpal Tunnel Syndrome. Sindrome ini boleh berlaku disebabkan oleh berlakuknya penyempitan dan tekanan yang dikenanakan kepada saraf median (median nerve.) Pesakit biasanya akan mengalami kekebasan di bahagian tangan yang dibekal oleh saraf median. Biasanya kekebasan akan dialami di kawasan bahagian lateral tapak tangan  (ibu jari, jari telunjuk dan jari tengah).
  5. Kencing manis. Diabetis mellitus juga dikaitkan dengan simtom kebas anggota tubuh. Justeru, pesakit digalakkan untuk sentiasa melakukan ujian pengesahan aras gula di dalam tubuh jika mengalami simptom seperti ini.
  6. Ketidakseimbangan nilai kalsium, potassium dan sodium di dalam tubuh.
  7. Kurang vitamin B12 dan juga vitamin-vitamin yang lain.


Sharing dari customer 

Menurut customer ni, ibunya yang berusia 68 tahun suka lenguh-lenguh dan sukar nak solat..Lepas amalkan ESP..Alhamdulillah penyakit lenguh ibunya hilang dan masalah sukar nak bergerak masa solat juga dah takde. Ni testimoni daripada Aini Nadia Afaf
 =======================================================================

Sebelum tido..saya just nak share utk semua tentang ESP ni..

Ni gambar ibunya - Thanks to Aini Nadia Afaf


Kebanyakan supplement vitamin bagai, just untuk cantik...
Tapi bagi ESP ni bukan sahaja utk cantik, tp MAIN item untuk kebanyakan penyakit..
Sebelum ni, mak saya cakap..jari kaki n kaki ada lenguh2..pastu saya suruh mak minum ESP ni..
then malam tu mak cakap, sekarang kaki da xde lenguh2 lagi..nk solat pun senang..masa tu mak baru minum 2-3 kali ESP ni ye..

Esok pagi tu,mak nak tgk apa lagi khasiat ESP ni..kalau nk cerita kat mak, takut mak xfaham, so, saya bg la ipad ni suruh mak tgk semua produk SHAKLEE..
Lps mak baca tu, terus mak amik 1tab ESP..
Utk pengetahuan semua mak saya skrg berusia 68 tahun ye..
Alhamdulillah, masih sihat.. Cuti CNY baru ni siap g holiday..

Tu dia.. Penangan ESP..
Kaki da sihat..

p/s: lepas ni mak cakap nak amik vit E plak..sb nak hilangkan jeragat..

=======================================================================


Sebab apa ESP bagus?



ESP bagus untuk kesihatan kerana Asid Amino di dalam ESP adalah zat  yang diperlukan untuk membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga. Ia juga membekalkan kalsium, 4 mineral penting dan vitamin B penting untuk elak masalah lenguh-lenguh atau kebas pada otot-otot badan. Untuk info lanjut boleh sms 013-2995854.

Faizah Zain
SID 887424

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Free Auto Malaysia Backlinks