Rabu, 4 Julai 2012

Atasi masalah kesuburan dengan Vitamin E

Saya pernah menonton satu rancangan tv, berkisar tentang suplemen yang sesuai untuk mengatasi masalah kesuburan. Doktor tersebut menyarankan si suami megambil vitamin E dan harus diambil bersama selenium. Doktor tersebut sendiri memaklumkan selenium biasanya dijual secara berasingan dan vitamin E akan lebih berkesan jika diambil bersama selenium. (Tak syak lagi.. boleh atasi masalah kesuburan dengan Vitamin E.)

Selepas itu saya ke farmasi membelek botol2 vitamin...memang betul ada dijual secara berasingan selenium itu.


Kemudian saya berkongsi dengan kawan saya yang turut amalkan Shaklee, beliau seorang doktor. Beliau sendiri mengatakan bagusnya Shaklee ini kerana vitamin E lengkap dengan selenium dan sebab inilah ia mudah nampak hasil dan kesan kepada si pengamal.

Terdapat beberapa pasangan yang telah lama berkahwin dan masih belum dikurniakan zuriat yang meminta cadangan supplement apa yang sesuai diamalkan terutama bagi mereka yang ada masalah kurang subur. Saya cuma menyarankan vitamin asas seperti protein, multivitamin, vitamin B dan C manakala si suami bagus amalkan tambah zinc dan vitamin E.*

Set terbaik untuk suami isteri yang ada masalah kesuburan.

Namun tidak boleh bergantung sepenuhnya melalui vitamin semata-mata. Si pasangan ini perlulah sama-sama berusaha untuk kehidupan yang seimbang dengan emosi yang stabil dan mampu mengawal tekanan. Adakala hormon yang tidak stabil boleh menjejaskan penghasilan sperma dan ovum. Kadang kala cara hidup yang sibuk, stress dan keletihan akan menyebabkan kemurungan, kedinginan dan akhirnya mengganggu emosi.

Amalkan cara hidup yang sihat...Tips yang MUDAH!





Biasanya pasangan ini digalakkan mempunyai cara hidup yang sihat iaitu bersenam dan mempunyai aktiviti riadah setiap hari. Makanan yang seimbang serta sentiasa memanjatkan doa pada pencipta iaitu AL Khaliq kerana manusia hanya mampu berusaha.

Supplement ini hakikatnya adalah part of usaha semata-mata. Tiada jaminan pun ia akan memberi impak yang sama pada setiap orang. Maka apa yang dikongsikan dalam mana2 testimoni hanyalah sebagai satu perkongsian yang baik dan moga ia memberi manfaat kepada mereka yang memerlukan.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Berminat nak dapatkan Vitamin E Shaklee yang lengkap dengan selenium? Sila pm saya dan dapatkan konsultasi penuh !

Sila hubungi saya:
Faizah Zain
Shaklee Independent distributor
013-2995854
fae_mz@yahoo.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Free Auto Malaysia Backlinks