Sabtu, 28 Julai 2012

Mengapa JERAWAT naik Berulang Kali…???


Kekadang ramai yang tension dek kerana masalah jerawat yang naik dan tumbuh bersilih ganti. Mengapa jerawat naik berulang kali? Jom baca info di bawah.

Banyak punca jerawat.


1)Masalah hormon, ini biasa terjadi kepada remaja yang sedang meningkat naik atau dalam erti kata sedang menuju ke zaman kedewasaan. Apakah remaja sahaja yang biasa mengalami masalah ini. Orang dewasa juga ada mengalami masalah ini jika terjadi ketidakseimbangan hormon didalam badan. Ada sesetengah kes berlaku pada mereka yang sudah meningkat umur 40 an. Tetapi perkara ini jarang berlaku.


2)Kulit terdedah terlalu lama dengan faktor cuaca dan suasana sekeliling yang tidak bersih dan tercemar.



3)Jerawat terjadi adalah disebabkan penggunaan kosmetik yang berasaskan bahan kimia. Yang pada mulanya memang menampak keberkesanannya. Seperti krim pemutih, pencuci dan lain-lain. Akibatnya, bahan kimia yang boleh menyebabkan kulit menjadi nipis dan terdedah dengan sinar UV dan lain akan menyebabkan kulit mudah dihinggapi bakteria. Bukan itu sahaja ia juga boleh mengakibat jeragat dan bertompok-tompok dimuka.

Memang sebenarnya setiap orang kalau boleh nak muka licin dan jerawat cepat sembuh. Kalau boleh hari ini guna esok dah sembuh. Perkara ini mungkin agak sukar kerana setiap punca jerawat itu berlainan dan berbeza

Ada yag menghidapi jerawat disebab masalah kulit, ada yang menghidap jerawat disebab masalah alahan seperti resdung. Ada juga disebabkan hormon dan juga disebab masalah liver dan toksin yang ada didalam badan.

Masalah dan punca jerawat haruslah dirawat daripada akar umbi. Agar kita dapat betul-betul menyembuhkan jerawat dan bebas sepenuhnya daripada menghidapi masalah berkaitan jerawat.

Kadangkala pengambilan remedy yang berterusan sehingga betul-betul sembuh adalah diperlukan. Disini terletaknya ketahanan jiwa dan istiqamah. Minda pun harus yakin dan istiqamah baru kejayaan akan datang. Pemilihan produk yang rencam dan tidak konsisten akan melambat proses penyembuhan. Adalah disarankan anda mengambil remedy atau ubat yang bebas kesan sampingan supaya kita dapat menghadapi hari-hari mendatang dengan penuh ceria.

Mengatasi jerawat bukan sesuatu perkara yang sukar. Apa yang harus ada adalah sikap positif yang mesti ada dalam diri serta sifat istiqamah. Bagi mereka yang sudah jemu kerana pelbagai produk telah dicuba. Apa kata saya cadangkan anda berubah kepada bahan yang lebih bersifat semulajadi dan tidak meninggalkan sebarangan kesan sampingan.




Di bawah ini adalah suplemen Shaklee yang baik untuk kesihatan wajah..




  • GLA : mengandungi Omega-6 yang bersifat anti-radang yang membantu masalah kulit, melembapkan kulit




  • ESP : Protein penting untuk pembentukan dan pembaharuan sel kulit, membentuk 'elastic fiber' untuk penegangan kulit


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Free Auto Malaysia Backlinks