Jumaat, 12 Oktober 2012

Arghhhh! Stressnya....Apa Nak Buat Ni??




Kekadang kena hari-hari yang kita betul-betul stress rasa macam nak jerit-jerit kuat-kuat..."Arghhhhhhhhhhhhhhhh..!!!" Tapi nanti orang ingat kita gila pulak..Tak pasal-pasal "free of charge" masuk Hospital Bahagia...Kalau sebagai seorang muslim kita kena berbalik pada agama..Maybe kita rasa segan nak mengadu kat seseorang, bukan mudah nak buka pekung sendiri. Jadi yang terbaik mengadulah pada Allah..Kita boleh lakukan amalan-amalan yang berbentuk kerohanian macam solat-solat sunat, baca surah-surah tertentu di dalam Al-Quran seperti :

  • Al-Fatihah
  • Al-Ikhlas
  • An-Naas
  • Al-Falaq
  • Al-Kaafiruun
  • Al-Kahfi
  • Al-Anbiya'
  • Al-Waqiah
  • Al-Qursi
  • Al-Insyirah
  • Yaasin
  • Yuusuf
  • Thoha
  • Ali Imraan


yang dapat mendamaikan jiwa kita kembali. Jangan biarkan stress tu memakan diri kita..umpama api di dalam sekam..diluar takde apa-apa yang berlaku..tetapi di dalam berbara terbakar..Lagi satu jangan kita lepaskan stress kita pada orang yang tak bersalah contohnya macam pada anak-anak kalau dah berkeluarga atau kalau belum maybe pada sahabat atau keluarga dan paling teruk pada barang-barang kesayangan anda macam handphone..Huhuhu..kalau duit banyak takpela..boleh beli baru, kalau tak kita jugak yang susah nanti. Tak elok macam tu. Semua tu akan turut mengundang rasa benci orang lain pada anda juga.

Sebenarnya selain amalan kerohanian terdapat beberapa makanan yang membantu menurunkan ketegangan stress anda. contohnya macam gambar di bawah ini :-



Anda boleh ambil makanan ini apabila terasa stress anda semakin memuncak. Tapi kalau rasa payah nak cari makanan ni kalau dalam simpanan anda ada B-complex, anda boleh ambil B-complex sebagai ganti makanan ini. B-complex berfungsi sebagai penstabil hormon yang membantu mengurangkan tekanan seseorang itu..
Di sini info serba ringkas tentang B-complex



Apakah B Complex ?

B complex terdiri dari kumpulan lapan (8) vitamin B iaitu thiamin (B-1),riboflavin (B-2),niacin(B-3),pantothenic acid (B-5), pyridoxine (B-6), folic acid (B-9) and cobalamin (B-12) dan Biotin.



Apa kebaikan vitamin B complex sebenarnya?

Banyak keperluan vitamin B complex ini, antaranya ialah untuk mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan, Membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran, Menukarkan makanan kepada tenaga-menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein, Mencegah barah serviks, penyakit jantung dan kecacatan spina, menggalakkan kesihatan system kardiovaskular yang lebih baik.


Apa kelebihan vitamin B complex Shaklee?




Selain lengkap dengan lapan kumpulan vitamin B , vitamin B Complex Shaklee dilengkapi dengan Sistem penyerapan Boaktif Berpaten. Lebih tepat lagi asid Folik, iaitu sejenis vitamin B tidak dapat diserap dengan mudah. Namun begitu Shaklee telah menghasilkan suatu selaput asid folik yang unik ntuk menjadikan zat tersebut lebih mudah diperolehi dan digunakan dalam badan.Teknologi berpaten ini adalah ekslusif bagi Shaklee. Secara ringkasnya Vitamin B yang lebih baik mempunyai ciri2 berikut :

-Sistem penyerapan bioaktif berpaten
-Kesemua lapan jenis vitamin B yg diperlukan termasuk Biotin
-Peningkatan penghantaran zat
-Tablet mudah ditelan




Siapa sebenarnya yang perlu B complex?

Semua individu perlukan vitamin B terutama mereka yang

· Terdedah kepada sinaran matahari

· Terdedah kepada tekanan kerja dan beban kerja yang banyak

· Mereka yang mempunyai sakit kencing manis, tekanan darah tinggi, migraine

· Mereka yang tidak dapat fokus dalam pekerjaan yang dilakukan.

· Mereka yang hendak menjaga kecantikan tubuh badan

· Mereka yang nak nampak cantik dan muda

· Mereka yang mengandung dan menyusukan anaknya

· Wanita yang mengambil pil perancang


Maka, jika anda mempunyai kekangan dalam memastikan pengambilan vitamin B yang lengkap, cubalah amalkan pengambilan suplemen B Complex...


Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 


Kalau berminat boleh sms 013-2995854 untuk sebarang pertanyaan atau pesanan

Faizah Zain
Shaklee Independent Distributor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Free Auto Malaysia Backlinks