Khamis, 27 Disember 2012

Anda Bermata Panda (Dark Circle)...?..Banyak Puncanya..

Ni Gambar hiasan je..:)


Kalau sebut "bermata panda" memang bunyi macam kelakar kan?.Terbayang mata macam lebam kena tumbuk..:)..Tapi sebenarnya "mata panda" ni terjadi akibat lingkaran gelap di bawah mata atau "dark circle". Banyak punca "panda eye" diantaranya:-

Di antara punca "dark circle" adalah kekurangan kolagen.


1. Keturunan
Ketipisan kulit di sekitar mata berbeza pada setiap orang, biasanya hal ini disebabkan kerana keturunan. Semakin tipis kulit seseorang, maka semakin nampak jelas bayang-bayang hitam di bawah mata.



2. Alergi

Akibat mata yang gatal karena alergi, orang akan cenderung menggosok kulit di sekitar mata. Hal ini akan membuat darah memenuhi pembuluh-pembuluh di bawah mata, yang akan membuatnya nampak gelap. Beberapa alergi pada makanan juga menyebabkan lingkaran hitam ini. Pencegahan terhadap alergi dan membiasakan diri tidak menggosok mata perlu diingat untuk Anda yang memiliki alergi pada mata.



3. Keletihan

Kurang tidur atau keletihan yang berlebihan akan membuat mata bekerja lebih keras sehingga pembuluh-pembuluh darah di sekitar mata juga lebih aktif dan terlihat sebagai bayang-bayang hitam di bawah kulit mata. Rehat dan tidur yang cukup adalah penyelesaian yang paling baik.



4. Usia

Seiring dengan bertambahnya usia, kulit akan kehilangan kolagen yang membuatnya menjadi lebih tipis dan tembus pandang. Dengan demikian bayang-bayang gelap akan semakin nampak. Perawatan untuk meremajakan kulit akan mengurangi lingkaran hitam yang muncul akibat usia.



5. Anemia

Kekurangan zat besi yang merupakan tip paling umum dari anemia, juga boleh menyebabkan bayang-bayang hitam ini. Pada masa kehamilan dan menstruasi kulit akan menjadi lebih pucat karena kekurangan asupan zat besi dan hal ini menyebabkan pembuluh-pembuluh darah di bawah mata lebih jelas terlihat sebagai bayang-bayang hitam. Pengambilan suplement zat besi atau penambah darah akan mengatasi masalah ini. 



Cara untuk mengatasinya adalah dengan mendapatkan rehat yang mencukupi, memastikan diet pemakanan anda seimbang dan mengambil suplemen seperti kolagen dan zat besi.


Untuk atasi masalah ini Shaklee Collagen Powder (SCP) yang terbaik sebab dalam 1 sachet dah ada zat yang lengkap untuk mengatasi masalah "mata panda" atau lingkaran gelap tu...

Dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Tujuh bahan utama di dalam Collagen Powder ada termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.



Kandungan yang terpenting di dalam Collagen Powder.

So, tak payah pening-pening nak makan banyak-banyak suplemen just untuk hilangkan "panda eye ". Kalau dah amalkan SCP, perubahan bukan setakat lingkaran gelap yang hilang, tapi kulit jadi bertambah cerah dan sekata, payudara bertambah anjal, rambut makin subur dan rambut gugur makin kurang dan yang semua wanita suka termasuk saya, nampak awet muda lerr..Ada kajian mengatakan kalau ambil kolagen sebelum tidur akan turunkan berat badan sekali (sumber dari page Diet-diet Sihat)..pengalaman sendiri sejak amalkan collagen, suami tegur kulit lebih lembut, licin, jerawat di badan juga hilang dan badan terasa ringan bila nak buat keja. Itu pengalaman peribadi saya, pengalaman pengguna yang lain boleh baca di sini..klik dekat Collagen Powder ye..

Nak guna SCP pun senang, campurkan dengan mana-mana minuman kegemaran, dan "shake" atau kacau. Pastu minum la...Tapi jangan "mix" dengan kopi sebab dia akan mengganggu penyerapan kolagen atau bancuh guna air panas menggelegak sebab dia akan memusnahkan zat kolagen, guna air yang tidak terlalu panas. 

Nak senang campurkan semua dalam shaker dan shake..

Dalam satu kotak ada 15 sachet, walaupun sikit tapi berbaloi sebab kesan kolagen ni cepat nampak, testimoni dari "customer" ada yang ambil 3 ke 7 sachet je, jerawat dengan parut dah hilang, kalau satu kotak memang nampak "gorgeous" la.

Kalau berminat boleh sms saya..dekat 013-2995854 atau boleh like page www.facebook.com/organicsupplementshoppe dan PM di situ. Banyak testimoni lain anda boleh tengok dekat situ sambil Sharing info-info berkaitan kecantikan dan kesihatan. 

Faizah Zain
Shaklee Independent Distributor
sms 013-2995854


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Free Auto Malaysia Backlinks