Rabu, 16 Januari 2013

Cantik bukan cerita dongeng...Atasilah masalah kulit anda

Dalam banyak-banyak cerita dongeng, di antara yang paling saya suka adalah cerita anak itik yang berubah jadi cantik bila jadi angsa. Masa kecil, baru menetas dari telur semua anggap dia tak cantik, tapi peredaran masa telah merubah dia jadi cantik dan cantik tu terus kekal. Apa kena mengena suplemen dan cerita dongeng ni? Hehe..cuma nak cerita yang ramai anggap cantik tu umpama cerita dongeng yang cuma boleh diangan-angankan. Tapi sebenarnya kecantikan ni semua orang boleh milikinya, yang paling penting adalah penjagaan dari dalaman yang menyerlah sehingga keluar. kalau bersolek(cantik di luar) cuma bertahan beberapa jam je, bila make up dah cair mulalah terserlah "eye bag"nya, jerawat, parut, "panda eye",jeragat dan kulit yang kusam dan tak sekata. Ni namanya cantik "Cinderella".Tak tahan lama, pukul 12 tengah malam, "blinkk!"..hilang cantik dia.sebab make-up dah dicuci sebab nak tidur. Ramai lelaki lebih suka isteri atau kekasihnya cantik asli daripada cantik plastik. Tak cantik juga kalau tebal sangat letak "foundation"..tak natural..Kalau anda baca sampai habis anda akan tahu..cantik bukan cerita dongeng, yang penting atasilah masalah kulit anda. 


"The Ugly Duckling" cerita dongeng kanak-kanak yang saya suka baca "time" sekolah dulu.




Harap cantik kita kekal dan tak hilang bila jam 12 malam  macam "Cinderella" sebab make-up dah cuci sebab nak tidur.

Kalau penjagaan bermula seawal remaja, Insya_Allah, kulit akan ketara lebih sihat tanpa  cela pigmentasi. Tapi bagi yang belum sempat menjaga kulit tu, elok kalau anda memulakannya dari sekarang. Di antara vitamin untuk kulit yang penting adalah Vitamin C  (membekalkan kolagen untuk membaiki tisu yang rosak dan mengukuhkan sel kulit) dan Vitamin E (membebaskan radikal bebas yang boleh merosakkan kulit seperti jeragat dan juga membantu menghilangkan parut). Protein (ESP) pula adalah bahan yang membantu mencantikkan kulit lagi sebab tisu-tisu kulit, rambut, kuku adalah terbina dari protein. Protein juga menggebukan, menganjalkan dan mencerahkan kulit.

Testimoni dari sorang customer yang nampak lebih cantik dan awet muda dari zaman mudanya...Masa umur 21 tahun nampak kulit dia kusam dan sedikit gelap dan tak "glowing". Selepas amalkan Vit E, Vit C dan ESP, dah macam cerita dongeng jadi lagi cantik, "confident" dan anggun. Kulit dia jadi cerah 2 tona. Badan pun lebih "slim". Kalau tak caya boleh tengok gambar kat bawah.


Memang kagum sebab dia konsisten dalam mengambil suplemen dan selepas 5 bulan hasilnya memang terbaik. Tapi bagi yang rasa cantik tu masih dalam angan-angan boleh "try" suplemen-suplemen Shaklee ni. Harap anda pun akan dapat hasil yang diidam-idamkan macam customer ni.

Faizah Zain
Shaklee Independent Distributor
sms 013-2995854


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Free Auto Malaysia Backlinks