Sabtu, 5 Januari 2013

Cara turunkan berat badan dalam 1 bulan dan rendahkan kolestrol



Saya tahu ramai yang susah sangat nak turun berat. Dah buat macam-macam cara tapi semuanya tak menjadi, makin berat lagi ada la kan...ni saya dapat tips dari kevinzahri.com. Di antaranya ialah :


  1. Jangan skip meals. Ramai ingat bahawa anda perlu skip meals seperti elakkan sarapan pagi dan melaparkan diri untuk kurang berat badan. Ini salah. Dengan cara ini anda hanya berjaya menurunkan metabolisma badan. Panduan Terbaik? Makan 5-7 hidangan sederhana sehari dan kurang makan/minum 2-3 jam sebelum tidur.(betullah.. kalau terlampau tahan makan.. last2 nanti bila waktu makan tambah nasi berganda-ganda plak ;))
  2. Kawal nafsu makan…."once nafsu is there" memang susah untuk membuat pilihan makanan yang baik. Again di sinilah anda perlu makan 5-7 kali sehari untuk mengawal nafsu makan anda. (makan sikit-sikit tapi kerap)
  3. Tingkatkan tahap keaktifan anda…tak semestinya dengan joging atau bersenam di gym. Yang penting anda tingkatkan aktiviti fizikal untuk bakar lebih kalori, seperti
    • Park kereta anda lebih jauh daripada destinasi anda
    • Jangan guna lif…gunakan tangga
    • Bersihkan rumah anda sendiri.
  4. Ketahui keperluan kalori anda. Ini penting dan jika anda rajin, bandingkan keperluan kalorie dengan pemakanan kalori seharian anda.(kurangkan nasi,banyakkan sayur-sayuran dan lebihkan sedikit lauk)
  5. Eliminate makanan yang 1. tidak elok dan 2. tidak perlu. Kekadang kita ambil makan/minuman yang actually kita tak perlukan sangat pun….just because its there, doesn’t mean we have to eat or drink them (kalau makanan lebih-lebih atas meja tu takyahlah susah2 nak habiskan, masuk fridge sok panas balik dan makan..huhuhu)
  6. Diet pills? Yes they work tetapi tidak jika anda tidak gabungkan penggunaannya dengan makanan yang terkawal…..(sesuai kalau ambil Lecithin,Herb-lax dan Alfalfa)
  7. Tak pandai kawal nafsu makan? Belilah protein shakes dan makannya di antara hidangan dua kali sehari..1. antara sarapan dan lunch…2. antara lunch dan makan malam (boleh ambil ESP(Energizing Soy Protein) atau Cinch Shake Mix)
Apa yang Kevin Zahri suggest ni memang terbaik untuk cepat langsing tanpa perlu berlapar. Di sini jugak saya nak share pengalaman sorang customer ni..daripada apa yang dia cakap..ada sikit sebanyak sama macam tips Kevin Zahri tu,  dari no.1 sampailah no.7..dia jugak ambil suplemen untuk langsing. Apa yang dia ambil?
  1. Herb-lax(detox-buang toksin, kempiskan perut dan bersihkan usus)
  2. Lecithin (pecahkan lemak dan kolestrol serta bakar lemak dalam badan)
  3. Alfalfa (angkut lemak keluar melalui nyahtinja)
  4. ESP(kawal nafsu makan,aktifkan kilang dalam badan supaya berat cepat turun)
Lepas 1 bulan...ni lah hasilnya..



Selain turun berat 5 kg, kadar kolestrol customer ni jugak turun dari 6.5 ke 4.5, HB dan paras gula kembali normal. Bonus selain langsing, badan dia jadi cergas dan ringan. Alhamdulillah...banyak kelebihan yang dia dapat.
kalau ada yang nak cuba boleh sms saya dekat 013-2995854, special price saya bagi dan anda juga akan dapat free consultation serta jadual makan suplemen yang betul.

Faizah Zain
Shaklee Independent Distributor
sms 013-2995854




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Free Auto Malaysia Backlinks